Vår historie

Å skape trygge hjem, ett land om gangen

  • 1994

    Grunnlegger Bjørn Nicolaisen blir introdusert for en mirakuløs klut som effektiv rengjorde en veldig skitten bilrute. Kun med mikrofiber og vann.

    Det resulterer i at virksomheten åpner i Norge, som Eidsvoll Miljøprodukter AS. Det revolusjonerende slagordet “Rent uten kjemikalier” blir lansert, og fokuset på å redusere kjemikaliebruken ved vask i hjemmene er en realitet.

    I Norge vokste det raskt. For å støtte veksten, hadde firmaet en enkel driftsbygning og investerte fortjenesten i å utvikle systemer som støttet konsulentene. Fra starten var våre konsulenter, kunder og ansatte våre største verdier.

    En mirakuløs klut
    En mirakuløs klut
  • 1999

    Eidsvoll Milijøprodukter åpner Norwex Enviro Products, det første datterselskapet etter at “den lille røde kluten” fant sin vei til Canada. Dette var det første seskapet som fikk bære navnet Norwex.

    Norwex Enviro Products åpnes
  • 2004

    Norwex Baltic etableres i Riga, Latvia og dekker Latvia, Litauen og Estland.

  • 2007

    Norwex introduserer en ny mikrofiber med mikrosølv, nå kjent som BackLock™ teknologien. Suksessen med dette nye produktet gjør oss ledende i industrien.

    Ny Mikrofiber med mikrosølv
  • 2008

    Norwex Australia åpner. Norwex sin visjon, fokus på miljøet og på å forbedre livskvaliteten får god respons i markedet og gjør Australia til det tredje største markedet i den globale Norwex-familien.

    Gode personlig pleieprodukter, inkludert naturlige- og økologiske alternativer uten skadelige kjemikalier blir lagt til det voksende produktutvalget for å imøtekomme forbrukernes etterspørsel.

    Norwex endrer visjonen til “Å forbedre livskvaliteten ved å radikalt redusere bruken av kjemikalier innen personllig pleie og rengjøring”.

    Offisiell åpning av Norwex Australia
    Offisiell åpning av Norwex Australia
  • 2009

    Norwex åpner sitt eget produksjonsanlegg i Kina for å sikre kvalitet og for å imøtekomme den økende etterspørslen etter microfiber.

  • 2010

    Norwex Canadas hovedkontor utvider for å møte den veksten som skjer i Nord Amerika.

    Hovedkontoret i Norwex Canada utvider
  • 2011

    Norwex utvider med offisiell åpnig av Norwex USA. En utvidet serie personlig pleieprodukter blir introdusert.

    Norwex USA åpner
  • 2013

    Norwex USA feirer sin store åpning av nytt lager og distribusjonssenter. Det hele kompletteres med et meget automatisert ordrebehandlingssystem som er designet for å sørge for best mulige service.

    Norwex USA feirer åpning av nytt lager og distribusjonssenter
  • 2014

    I forbindelse med feiringen av vårt 20- årsjubileum ble vår visjon utvidet:

    Vår globale visjon er å forbedre livskvaliteten ved å radikalt reduserere bruken av kjemikalier i våre hjem.

    For å reflektere vår nye visjon, lanserte vi også en ny logo bestående av en vanndråpe, et blad, et hus og en sirkel

    Vanndråpen har vært en del av Norwex helt fra selskapet staret. Den gjenspeiler renhet og ingen skadelige kjemikalier.

    Hjemmet symboliserer vårt mål om å skape flere miljøtrygge hjem rundt om i verden.

    Sirkelen representerer det globale omfanget som vårt mål og visjon har.

    Sammen representerer disse symbolene det Norwex står for.

    20-årsjubileum
  • 2015

    Norwex Movement (Først kjent som RACE Against Chemicals in the Environment) blir lansert. I tillegg, en ny webside som samler et globalt samfunn med like-sinnede mennesker. Websiden gir viktig informasjon om hva vi kan gjøre felles og hver for oss for å ha en positive innvirkning på miljøet..

    Norwex Movement lansert

Vår globale visjon

Å forbedre livskvaliteten ved å radikalt redusere bruken av kjemikalier i våre hjem.

Hva vil din arv være?

Din Norwex-virksomhet kan hjelpe deg å skape en lysere fremtid for din familie – og for planeten.